vrijdag 4 oktober 2013

Heading Down Under

(1e blogbericht, 3 & 4 oktober 2013)

In augustus werd ik benaderd of ik beschikbaar was om Solar Team Twente meteorologische support te geven. Op zich niets bijzonders, de kerntaak van de
Joint Meteorologische Groep is het maken van verwachtingen voor de diverse Defensie-onderdelen, waar ook ter wereld. Toen ik te horen kreeg dat ik onderdeel van het team zou worden en ‘op locatie’ ondersteuning zou gaan leveren werd mijn enthousiasme alleen maar groter. Daarom wil ik mijn dank nogmaals uitspreken in de richting van de sponsoren; zonder hun inbreng was ondersteuning van een niet-Defensie evenement niet mogelijk geweest.

Ik ben wel vaker voor mijn werk in het buitenland geweest, maar een missie in een
“vriendelijke” atmosfeer in dit deel van de wereld zal voor mij naar alle waarschijnlijkheid  ‘a once in a lifetime experience’ zijn. In de afgelopen weken heb ik me, buiten mijn dagelijkse werkzaamheden om, verdiept in de lokale omstandigheden. In vaktaal heet dit opwerken. Inmiddels ben ik bezig aan het derde (en tevens laatste) gedeelte van een lange en vermoeiende reis;  een trip die inclusief 2 maal overstappen totaal 24 uur in beslag neemt.

Aan de slag
Tijd om bij te komen is er nauwelijks. Morgenochtend worden in Hidden Valley de kwalificatie-rondes gereden; hier zal de volgorde van starten bepaald worden. In de middag heb ik een afspraak bij het districtskantoor van het Bureau of Meteorology. Mijn vakvrienden zullen mij hier een eerste indruk van het te verwachten weer geven. Toch maar eens kijken of ik voor de landing nog een paar uurtjes slaap mee kan pakken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten