zondag 6 oktober 2013

Ready to rumble!

(2e blogbericht, 5 & 6 oktober 2013)


Vrijdagnacht kon ik me na een lange vlucht eindelijk bij Solar Team Twente voegen. Zij zitten in een scoutingsgebouw, behorend bij de universiteit van Darwin. Met het invliegen van een aantal oud-teamleden is het totaal inmiddels tot 27 personen opgelopen. De meesten lagen al te slapen omdat ze voor de kwalificatie alweer vroeg van honk moesten. Ik heb ook nog geprobeerd om even te gaan liggen, maar dat slapen wilde dus echt niet lukken. In de loop van de ochtend zijn we vertrokken naar Hidden Valley, hier vonden de kwalificatierondes plaats. In onze klasse zijn wij tijdens die rondes op de vierde plaats geƫindigd.

Zaterdagmiddag ben ik me gaan verdiepen in het weer voor de komende week. Hiervoor heb ik informatie ingewonnen  bij het Bureau of Meteorology in Darwin. Via een connectie heb ik de mogelijkheid gekregen om me door hen uitgebreid  te laten briefen over de lokale omstandigheden. Diverse andere teams hebben ook getracht hier informatie over  in te winnen, echter was men hier zeer terughoudend in. Ik heb zelf nog de nodige modeldata bekeken  en uiteindelijk een verwachting voor de komende week gemaakt. Er zaten wel wat onzekerheden aan het einde van de rit, hier zou dagelijks onze focus op komen te liggen. Ook kan de verwachting tussen licht en half bewolkt het verschil al maken.

Klaar voor de start
We staan vandaag (zondag) om 04.00 uur op, waarna we ons naar de start begeven. Onze start staat rond 08.40 uur gepland, tot die tijd stond The RED Engine opgesteld voor de concours. We ruimen het scoutinggebouw op en zullen de komende dagen in de woestijn te vinden zijn. Op het moment van dit schrijven staan wij na circa 3 uur  bij de eerste (verplichte) stop en krijgen te horen dat wij vooralsnog koploper zijn. Dit compenseert de nadelige effecten van mijn jetlag significant. We worden vanuit allerlei hoeken benaderd voor mediamomentjes. Ook zo benieuwd hoe dit gaat aflopen? Check mijn volgende blogberichten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten