dinsdag 8 oktober 2013

Survival of the fittest

(3e blogbericht, 7 & 8 oktober 2013)
 
In mijn laatste blogpost meldde ik dat wij op koppositie stonden. Inmiddels zijn wij door de teams van Nuon en Tokai  ingehaald en op het moment van schrijven staan wij op de derde positie. De komende dagen wordt  weertechnisch interessant, mogelijk dat wij hier nog enig voordeel uit kunnen halen. Zonder al te veel in detail te treden (Feind hört mit) kan dit bepalend zijn voor de wedstrijd. Van horen zeggen schijnen de tegenstanders minder accurate verwachtings-bronnen- en technieken te gebruiken. Wij hebben die denk ik wel; alle sources die ik tot mijn beschikking heb worden aangeboord om zo gedetailleerd mogelijk uitspraken te kunnen doen.
 
Ook moet de input van het strategiemodel (onder meer gevuld met meteorologische modeldata vanuit de Joint Meteorologische Groep) nauwlettend worden aangepast en bijgestuurd. Het model berekent kort gezegd de meest ideale cruisesnelheid, rekening houdend met de mogelijkheid of niet-mogelijkheid tot het bijladen van de accu

Zondag op maandag is het  eindelijk weer gelukt om door te slapen, hiermee horen  de negatieve effecten van de jetlag definitief tot het verleden. Het slapen in de tenten is sowieso geen straf. In de woestijn is de luchtvochtigheid laag en het koelt in de avond en nacht goed af. Dit in vergelijking tot het noordelijke gedeelte, waar het met een tropisch klimaat in combinatie met aanvoer vanaf zee, behoorlijk vochtig is. Het hygiëneniveau ligt in de woestijn een stuk  lager, bij een stop zijn er nauwelijks sanitaire voorzieningen voorhanden. Dit maakte het  een soort van survival of the fittest tussen de zweetbacillen en de werkzame stoffen van de deodorant. Van water wist ik dat het een essentieel  ingrediënt van bier was, maar je schijnt  het ook zo te kunnen drinken. In de woestijn vliegen de liters er dan ook met gemak doorheen. Terwijl ik deze blog maak schiet de Australische natuur aan mij voorbij; een schakering van oranje tot rood zand met dorre lage begroeiing.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten